Jak stworzyć efektowne opakowania na produkty?

Read Time:1 Minute, 48 Second

Dobre opakowania produktów nie tylko powinny zapewniać im skuteczne zabezpieczenie przed uszkodzeniem, ale też powinny być praktyczne i efektowne. Jak zadbać o to, by przyciągały uwagę i dzięki temu skutecznie promowały firmę?

Jaki rodzaj opakowania wybrać?

Pierwszym krokiem, jaki należy podjąć w przypadku wyboru opakowania, będzie określenie jego rodzaju. Jaki sprawdzi się najlepiej?

Wszystko będzie zależało od tego, z jakiego typu produktami mamy do czynienia. Trzeba więc uwzględnić ich rodzaj oraz wymagania dotyczące ochrony, warunków przechowywania, transportu, by dobrać odpowiednie materiały.

Dzisiaj bardzo często wykorzystuje się opakowania kartonowe, tekturowe. Są lekkie, ale wytrzymałe, trwałe, ekologiczne, a także odpowiednio wykonane zapewniają bardzo dobrą ochronę dla produktów.

Opakowania wykonuje się także z tworzyw sztucznych, głównie folii. Są one odporne na czynniki jak wilgoć, mniej narażone na rozdarcia od opakowań papierowych, dlatego są one też bardzo popularne w wielu branżach.

Atrakcyjne opakowanie – ważny jest projekt

Aby opakowanie rzeczywiście mogło przyciągać uwagę i sprawić, że produkt wyróżni się na tle innych, musi być ono odpowiednio zaprojektowane.

Tutaj można skorzystać z pomocy projektanta graficznego lub agencji reklamowej, która zajmuje się przygotowywaniem projektów opakowań na zamówienie klientów. Na podstawie rodzaju produktu czy linii produktów projektant może wtedy przygotować projekt, który będzie odpowiadał opracowanej strategii reklamowej i będzie uwzględniać konkretną grupę docelową, efekt, jaki chcemy uzyskać z danym produktem.

Na podstawie tego projektu drukarnia opakowań może następnie przygotować opakowania zgodne z jego założeniami.

Jaki projekt opakowania wybrać?

Przy przygotowywaniu projektu opakowania duże znaczenie ma to, jak będzie się ono prezentowało, ale jednocześnie musi ono również zawierać wszystkie niezbędne informacje, na przykład jak nazwa produktu, jego gramatura, skład, dane o producencie.

Ważne jest uwzględnienie typu materiału na opakowanie. Przykładowo, gdy chce się uzyskać efekt ekologicznego opakowania, można wybrać to wykonane z szarego kartonu i wykonać na nim nadruk. Również opakowanie może mieć gładką, białą fakturę, a także może być kaszerowane – oklejane nadrukowanym papierem.

Aby nadać opakowaniom jeszcze ciekawszy wygląd, można posłużyć się technikami uszlachetniania. Dzięki nim opakowanie może prezentować się oryginalnie i niebanalnie. Wykorzystywane są różne metody uszlachetniania, na przykład może być to wykorzystanie lakierów błyszczących, satynowych i matowych na druku, wykonanie tłoczenia, zastosowanie błyszczących folii metalicznych pozwalających na złocenie. Takie metody może zaoferować dobra drukarnia opakowań.

 

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %
Previous post Czym jest drukarnia cyfrowa i co można w niej zamówić?
Next post Akt notarialny – czym jest i kiedy jest on konieczny?