Testowaliśmy Pendolino

Niepełnosprawni z różnymi typami dysfunkcji, na zaproszenie Fundacji Zero Barier spotkali się w hali na warszawskiej Olszynce Grochowskiej aby sprawdzić czy Pendolino sprosta ich oczekiwaniom. Jak wykazały testy, w wagonie dla niepełnosprawnych, w którym dwa miejsca przeznaczono dla osób na wózkach, nie tylko wejście jest szerokie i wyposażone w podnośnik, także korytarz i toaleta są bardzo przestronne. Dodatkowo w Pendolino znajduje się: oznakowanie miejsc alfabetem Braille’a, przyciski przywołujące obsługę, system nagłośnienia informujący o kolejnych stacjach. To wszystko sprawdzały osoby uczestniczące w teście – niepełnosprawni na wózkach i niewidomy z psem. Spółka Intercity podkreśla, że przed uruchomieniem składu do eksploatacji cały personel zostanie przeszkolony pod kątem pomocy osobom niepełnosprawnym. Fundacja Zero Barier będzie dodatkowo konsultowała rozwiązania przyjazne osobom z dysfunkcjami by wyeliminować niedogodności jakie pojawiły się podczas testów Pendolino.

W Polsce kolej to wciąż jeden z najbardziej popularnych środków transportu. Pendolino jest więc szansą dla niepełnosprawnych, by mogli aktywnie podróżować.  Pociągi marki EIC Premium, czyli polskie Pendolino zaczną kursować od grudnia 2014 roku. Spółka PKP Intercity posiada obecnie 76 wagonów przystosowanych dla osób o ograniczonej mobilności ruchowej.

Test przeprowadzono wspólnie z Fundacją Integracja. Obie organizacje zgodnie stwierdziły, że Pendolino jest z pewnością jednym z najlepiej przystosowanych pociagów dla osób niepełnosprawnych, jaki będzie kursował po polskich torach.